Spelinformatie Craps — Overzicht
geschiedenis
- overzicht
- inzetopties
- uitbetaling
tafel- hoe
te spelen - spelknoppen
- toetsenbord
snelknoppen
Klik hier om meteen Craps
te spelen.
Bij Craps, gooit
een shooter(werper) een paar dobbelstenen
om een Point vast te stellen – en
bets/weddenschappen worden daarna ingezet of de shooter hetzelfde
Point kan werpen voordat er een 7 wordt gegooid.
De reeks van dobbelsteen worpen die nodig zijn om een Point te
herhalen noemt men een ronde. Elke ronde begint met
een zogenaamde Come Out worp waarbij
de shooter probeert het Point te bepalen. Een paar dobbelstenen
kan dus een Point maken van 2 () tot 12 (),
maar enkel een totaal van 4, 5, 6, 8, 9, of 10 kan een Point worden.
2 (snake eyes), 3 (crosseyes), en 12 (box cars) noemt men craps,
een totaal van 7 of 11 noemt men natural.
Tijdens Come Out is de ronde meteen voorbij wanneer er craps, dus
2 (snake eyes), 3 (crosseyes), of 12 (box cars) wordt gegooid of
bij het gooien van een natural, een totaal van 7 of 11. Wanneer
er eenmaal een Point is vastgesteld komt het spel in de midgame fase van de ronde en
blijft de shooter de dobbelstenen net zo lang gooien totdat hij
het Point opnieuw gooit of een 7 – de beide nummers die de ronde
zullen beëindigen.
Het aantal worpen met de dobbelstenen tussen de openingsworp, Come
Out, en het eind van een ronde kan oneindig zijn. Echter, wanneer
de shooter als eerste getal een 7 gooit voordat hij de Point gooit
verliest hij zijn openingsinzet, hij sevens out en de dobbelstenen
gaan naar een andere shooter voor het begin van een nieuwe ronde.
Een speler die als openingsworp 2, 3 of 12 gooit verliest ook,craps
out, en geeft de dobbelstenen aan een andere speler. Bij
een natural (7 of 11) tijdens een Come Out behoudt de shooter de
dobbelstenen en mag hij opnieuw gooien voor een nieuw Come Out,
(openings)worp.
Er is een verscheidenheid aan Bets, inzetten of weddenschappen,
die kunnen worden geplaatst op iedere worp, sommige zijn voorwaardelijk,
andere zijn inzetten tegen bepaalde worpen. Sommige weddenschappen
blijven staan gedurende de gehele ronde, sommige blijven staan gedurende
meerdere rondes en sommige weddenschappen staan slechts voor één
worp. Deze variatie maakt Craps snel, opwindend en fascinerend om
te spelen.
De beste manier om Craps voor het eerst te spelen is met een Pass
Line weddenschap op de Come Out worp. Wanneer de Come Out
worp een 7 of een 11 is (een natural) wint men meteen en is de uitbetaling
1-1. Wanneer er eenmaal een Point is gevestigd dan wordt er 1-1
uitbetaald bij een Pass Line inzet in geval het Point opnieuw wordt
geworpen voordat er een 7 wordt gegooid. Hieronder volgt een volledig
uitleg van alle mogelijke inzetten.
Download hier de gratis
software om Craps te proberen.
Klik hier om Craps
te spelen en prachtige
prijzen te winnen.
|