De
MadTimer bestaat uit 3 verschillende delen het Basisspel, het 1/0-spel
en het Topspel.
Wanneer je het spel start dan begin je standaard met het Basisspel.
Vier of meer gewonnen punten kun je toevoegen aan je Creditmeter
met de 'Collect'-toets of verplaatsen naar 1 van de 4 meters met
de 'Save'-toets. Twee punten (bes op rol 1) worden automatisch gegokt
dat wil zeggen verdubbeld of verloren.
In het basisspel speel je op 1 winlijn, met uitzondering van het
ster-symbool, dat kriskras telt. Een autoholdfunctie is ingebouwd
om bepaalde combinaties vast te zetten, met de 'Reset'-toets kun
je vastgezette rollen weer vrijgeven.
Wanneer je vier of meer punten op 1 of meer van de 4 meters hebt,
dan kun je het Topspel spelen. Hiervoor wordt ook 1 credit van je
creditmeter gehaald, waarmee eerst het spel 1/0 gespeeld wordt alvorens
het Topspel te starten. Met het 1/0 spel heb je 99,9% kans de credit
te behouden en 0,1% om deze te verliezen. Meestal behoudt je dus
die credit.
Deze credit wordt dan toegevoegd aan de meter met het laagste puntenaantal.
Voor het Topspel worden altijd 5 credits van de meters gehaald,
waarvan 2 stuks van de meter(s) met het hoogste puntentotaal. Gewonnen
credits in het Topsepel worden evenredig naar de inzet per meter
verdeeld over de meters. Het maximum aantal punten per meter is
200 die dan automatisch naar de creditmeter verhuizen. Punten die
dit aantal overschrijden gaan verloren. Heb je minder dan 4 credits
op de meters staan dan kun je met het 1/0 -spel de credits van je
creditmeter naar de 4 meters spelen om zodoende het Topspel te vervolgen.
Met de 'Choose-game' toets kun je echter ook weer kiezen voor het
Basisspel.
Bij het opnemen van 1 credit van een van de meters wordt deze automatisch
gegokt, dat wil zeggen verviervoudigd (20% kans) of verloren (80%
kans).
|