De
Supaflush speelautomaat is een 4-rollen automaat met kaartspel.
De 4 rollen worden gebruikt voor het basisspel en bevatten bij enkele
symbolen bovendien cijfers. Die cijfers starten, indien in totaal
meer dan 3 punten op de winlijn, bepaalde features in het kaartspel.
In het basisspel wordt telkens 1 credit ingezet. Gewonnen punten
tot en met 100 kunnen in het basisspel verdubbeld worden met het
Rad van Fortuin, puntenaantallen tot 120 kunnen met een factor 1,5
verhoogd worden.
Verder is het zo dat het gewonnen aantal punten bepalend is of
ook met een factor 15 vermenigvuldigd kan worden, het totaal moet
namelijk uitkomen op een veelvoud van 4. (4 of 10 punten kunnen
dus niet met een factor 1,5 vermenigvuldigd worden en dus zal bij
die puntenaantallen de keuze-optie voor 'yellow x 1,5' ook niet
beschikbaar zijn).
Het Rad van Avontuur wordt zowel in het basisspel als in het kaartspel
gebruikt om de gewonnen punten te kunnen verhogen. Standaard start
het rad op 'x 2' om vervolgens stapsgewijs op te lopen en vervolgens
van voren af aan ('x 1,5' of 'x 2') te beginnen. Door op de 'Start
/ Gamble'-knop te drukken wordt het rad de opdracht gegeven om te
gaan stoppen. Wanneer hoger dan 'x 2' gekozen wordt of wanneer met
'x 1,5' of 'x 2' de winst minimaal eenmaal verhoogd wordt dan vervallen
de reeds verzamelde features in het kaartspel.
Bij het kaartspel is het de bedoeling om zoveel mogelijk kaarten
aansluitend op een rij te krijgen, meerdere series tellen hierbij
allemaal mee. Met de cijfers op de rollen in het basisspel kunnen
de features in de 'ladder' worden gestart of verworven.
Bij 4 punten krijg je een bonusspin (starten met 'bonus-spin-knop'),
hiermee kunnen aanvullende punten worden verkregen om hoger op de
'ladder' te komen en andere features te starten.
Bij 5 of 6 punten start het kaartspel en worden 2 willekeurige
kaarten getrolkken die in de kaartenreeks erboven oplichten.
Bij 7 punten wordt de 'shuffle-cards-knop' actief. Hiermee is het
eenmalig mogelijk de kaarten te schudden met het doel om de kaarten
in een (meer) winnende combinatie te ordenen. De functie kan op
ieder gewenst moment ingezet worden zolang deze actief blijft, het
schudden wordt gestopt met de 'stop-knop'.
Bij 8 punten wordt de joker actief. Deze is in te zetten om een
nog ontbrekende of een aanvullende kaart te plaatsen om zodoende
een betere combinatie te maken of te voltooien. De gewenste kaart
wordt gekozen met de 'stop-knop'.
Bij 9 punten worden gewonnen credits en nog te winnen credits verdubbeld.
Bij 10 en 11 punten start de Superflush-functie. Hier worden 1
tot 5 maal (random getal) de kaartrollen gestart en worden doorgaans
diverse ontbrekende kaarten toegevoegd aan de kaartenreeks. Bij
het behalen van 200 credits worden deze, evenals wanneer de 'ladder'
op 12 eindigt, automatisch aan de creditmeter toegevoegd.
Gewonnen punten kunnen te allen tijde worden genomen met de 'take-feature-knop'
en dan indien gewenst bij het 'Rad van Avontuur' worden ingezet.
De autoplay-functie is zowel beschikbaar in het basisspel als in
het kaartspel.
|